روز مادر یکی از روزهایی است که می توان گوشه ای از تلاش و فداکاری این فرشته الهی را جبران کرد. به همین دلیل خرید هدیه روز مادر یکی از دغدغه های بسیاری از ما ایرانی هاست که همواره دوست داریم لبخند را بر روی لب های مادرمان ببینیم.

از آنجا که کشور عزیزمان ایران یک کشور اسلامی است و نسبت به بزرگداشت امامان معصوم (ع) توجه بسیار زیادی دارد، روز مادر مصادف است با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) .

از طرف دیگر ما ایرانی ها نسبت به پدر و مادر خود توجه ویژه ای داریم و روز پدر و روز مادر در کشور ما جایگاه بسیار ویژه ای دارند.  شاید بتوان با یک تماس تلفنی، بوسیدن دست او و یا خرید یک هدیه بخشی از زحمات او را جبران کرد. روز مادر می تواند روز تقدیر و تشکر از مادر، همسر، مادرزن، مادرشوهر و… باشد.که در این روز یکی از راه های خوشحال کردن مادر خرید هدیه برای اوست.

اما خرید یک هدیه مناسب ممکن است کار آسانی نباشد. خرید هدیه هم آداب و اصولی دارد. هدیه باید با مناسبت مورد نظر متناسب باشد و از آن مهم تر باید سعی کنیم در صورت امکان نیاز عزیزی را که می خواهیم برای او هدیه بخریم را بشناسیم تا بتوانیم کالایی متناسب با نیاز او را به عنوان هدیه انتخاب و خرید کنیم.

در این مقاله قصد داریم چند هدیه ویژه که برای روز مادر بسیار مناسب است را به شما معرفی کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

روز مادر در سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

روز جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و روز زن است.

مصادف با ٢٠ جمادی الثانی ۱۴۴۳ قمری و ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳

هدیه روز مادر

 

بهترین هدیه برای روز مادر

اگر می خواهید همچنان پرچمتان در خانواده بالا باشد باید هوشمندانه خرید کنید . الزامی ندارد که حتما هدیه گرانقیمت بخرید . گاهی برطرف کردن یک نیاز ساده موجب خوشحالی و توجه زیاد فردی می شود که به او هدیه می دهید. ولی مادر چون یک خانم است در اینجا ۱۰ هدیه خاص خانم ها برای شما آورده ایم تا انتخاب را برای شما کمی آسان تر کنیم و بتوانید بهترین هدیه برای روز مادر یا روز زن را تهیه کنید.

 

لوازم آرایشی و بهداشتی هدیه ای ویژه برای روز زن

ضد آفتاب از آن دسته لوازم آرایشی و بهداشتی است که برای همه واجبه. رفت آمدهای زیاد برای خرید ، جشن ها، کارهای اداری و… موجب شده که پوست ما در معرض اشعه های مضر آفتاب قرار بگیرد. در نتیجه هر فردی به خصوص خانم ها باید یک ضد آُتاب مناسب درون کیف خود داشته باشند. نکته ای که باید در خرید ضدآفتاب در نظر بگیرید نوع پوست مادر یا همسرتان است که چرب، خشک ، مختلط یا معمولی است. همچنین نوع محافظتی که یک ضدآفتاب ایجاد میکند متفاوت است مثلا فاکتورهایی نظیر UVA , UVA , IR بسیار مهم هستند. SPF هم از نکات ضروری خرید یک ضد آفتاب خوب است که معمولا باید این عدد بالای ۳۰ باشد.

اگر برای مادر خود قصد هدیه خریدن در روز مادر را دارید احتمالا مادر شما بیش از ۴۰ سال سن دارد و این سن یعنی بروز اولین چین و چروک های صورت. دیدن این چین و چروک ها در صورت موجب ناراحتی زیاد هر خانمی می شود و شما می توانید با خرید یک کرم ضد چین و چروک شادی مضاعفی را برای مادر خود ایجاد کنید. نوع پوست مادر خود را برای خرید این کرم حتما مورد توجه قرار دهید. مثلا اگر مادر شما پوست چرب دارد باید از یک کرم ضد چین و چروک مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

خرید یک رنگ موی خوب و باکیفیت متناسب با سلیقه مادرتان می توانند یک هدیه خاص و فوق العاده برای او باشد. رنگ موهای ایرانی و بسیار با کیفیت آتوسا می تواند یک انتخاب بسیار عالی برای مادر یا همسر شما باشد که به راحتی می توانید از فروشگاه اینترنتی گیسومد آن را تهیه کنید.

 

کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی SPF40 لافارر مناسب پوست های چرب و مستعد آکنه حجم 40 میل رنگ برنزکرم ضد چروک سینره مناسب انواع پوست حجم 40 میل

طلا و زیورآلات هدیه ای خاص برای روز مادر

خرید طلا به عنوان هدیه روز مادر می تواند یک هدیه لاکچری به حساب بیاید. شما می توانید با خرید یک هدیه از جنس طلا به مادر یا همسر خود نشان دهید که چقدر برای او ارزش قائل هستید و او را دوست دارید. طلا و زیورآلات هدیه ای خاص برای روز مادر است که در اشکال مختلف قابل خرید است از جمله حلقه طلا، دستبند طلا، پلاک طلا و… همچنین سکه های طلا مثل سکه بهار آزادی، نیم سکه، ربع سکه و سکه های گرمی .

از میان این ها شاید گردنبند طلا با نشان ماه تولد او بتواند توجه او را بیشترجلب کند.البته معمولا خرید این هدیه بیشتر توسط پدرها یا همسر تهیه می شود چون فرزندان از نظر مالی توان کمتری دارند. در هنگام خرید زیورآلات باید به این نکته دقت کنید که در بسیاری از موارد خرید زیورالات نقره و … نیز بسیار ارزشمند است و گاها حتی سلیقه افراد زیورالاتی غیر از طلا است که پیشنهاد می شود به سلیقه عزیزی که قصد دارید برای او هدیه بخرید توجه کنید.

همچنین می توانید بخش از یک سرویس طلا را بخرید و در مناسبت های بعدی این سرویس را تکمیل کنید . از آنجایی که فروشگاه اینترنتی گیسومد فروش طلا و زیورالات زنانه ندارد برای راحتی کار شما لینک محصولات اکسسوری سایت دیجی کالا را برای شما گذاشته ایم تا اگر تمایل داشتید نگاهی به این محصولات بیندازید.

خرید عطر و ادکلن برای روز زن

خوشبو بودن و خوش عطر بودن ویژگی است که همه آن را دوست دارند. اگر دوست دارید به مادر یا همسرتان  یک عطر هدیه دهید باید علاوه بر دقت کافی، عشق را نیز کنار آن قرار دهید تا بهترین گزینه را برای او انتخاب کنید. برخی از خانم ها از یک عطر خاص و برند خاص استفاده می کنند، برخی نیز متناسب با فصل های مختلف سال از انواع عطر استفاده می کنند و برخی نیز به صورت کلی تنوع در استفاده از عطر را دوست دارند. سعی کنید از عطرهایی برای هدیه دادن استفاده کنید که علاوه بر بوی خوب، ظاهر زیبایی داشته باشد.

شما می توانید از عطرهای ارزان قیمت مثلا ۲۰۰ هزار تومان تا عطرهای گران چند میلیون تومانی برای هدیه دادن در روز مادر استفاده کنید. خرید عطرهای فرانسوی شاید هزینه زیادی برای شما داشته باشند ولی شما می توانید از عطرهای اماراتی که در این سال ها استقبال زیادی هم از آنها شده است استفاده کنید و یا حتی عطرهای معروف داخلی که در چند سال اخیر توسط برخی از سلبریتی ها مثل مهران مدیری، لیلا حاتمی، نوید محدزاده و… با برند خودشان تولید شده است استفاده کنید.

خرید عطر و ادکلن برای روز زن

 

خرید لوازم خانه و آشپزخانه برای روز زن

خانم ها همیشه عاشق آشپزخانه هستند و می توان گفت مهم ترین جای خانه برای خانم ها آشپزخانه است. تکمیل بودن وسایل آشپزخانه دغدغه هر زن ایرانی است که شما می توانید با توجه به سلیقه مادر یا همسر خود برای روز زن یک هدیه مناسب به  او بدهید. دقت کنید که او چه وسیله ای در آشپزخانه خود کم دارد و بعد اقدام به خرید لوازم خانه و آشپزخانه برای روز زن کنید. معمولا خرید یک چرخ گوشت، آبمیوه گیر، ماکروفر، هم زن برقی، آسیاب می تواند از گزینه های خوب باشد.

خرید لوازم خانه و آشپزخانه برای هدیه روز زن

خرید کفش به عنوان کادوی روز مادر

همانطور که می دانید پای انسان قلب دوم اوست. تحقیقات علمی ثابت کرده است که سلامت پا بر روی سلامت بخش های مختلف بدن موثر است. پس باید از پاهای خود به خوبی مراقبت کنیم. برای مراقبت از پا اولین و مهم ترین موضوع استفده از کفش مناسب و استاندارد است. مادر یا همسر شما شاید متوجه اهمیت این موضوع نباشد ولی شما می توانید با خرید یک کفش مناسب و توضیح دادن اهمیت کفش استاندارد، کادوی خاطره انگیزی برای او تهیه کنید. نیازی به گفتن نیست ولی سایز کفش همسر یا مادرتان را فراموش نکنید.

خرید کفش به عنوان هدیه روز مادر

 

خرید شلوار و دامن برای روز مادر

برخی از مادران علاقه زیادی به پوشاک و به خصوص شلوار دارند. اگر خوش سلیقه هستید و سلیقه مادر و یا همسر خود را می دانید اقدام به خرید شلوار و دامن برای روز مادر کنید در غیر اینصورت پیشنهاد می شود از خرید این هدیه صرف نظر کنید چون که  برخی از خانم ها بر روی لباس خود بسیار وسواس به خرج می دهند و رنگ های خاصی می پوشند. ولی روی هم رفته خرید یک شلوار کتان یا شلوار جین می تواند یک انتخاب خوب برای هدیه روز زن باشد.

همچنین بسیاری از خانم ها برای رفتن به یک عروسی در انتخاب لباس خود بسیار حساس هستند تا در میان مدعوین بدرخشند. خرید یک دامن مجلسی شیک یک هدیه بسیار خاص برای همسر شماست به شرط اینکه سلیقه و سایز ایشان را به خوبی بدانید. در غیر اینصورت موجب ناراحتی ایشان می شوید و یک خاطره تلخ را برای او رقم می زنید.

شلوار

 

خرید ساعت مچی برای کادوی روز مادر

اگر مادر شما یک فرد دقیق و وقت شناس است حتما یک ساعت مچی برای او کادو بخرید. ساعت چرمی برای همسر شما برای ست کردن با لباس اسپرت گزینه جذابی است و اگر مادر یا همسر شما از اکسسوری برای مجالس و مهمانی استفاده می کند ساعتی با بند چرم با نگین های کار شده بر روی آن یک هدیه فوق العاده است. اگر همسر شما عاشق تکنولوژی است نیز می توانید با خرید ساعت هوشمند او را سوپرایز کنید. ساعت ها قیمت های مختلفی دارند که شما می توانید با توجه به بودجه خود یکی از این گزینه ها را انتخاب و اقدام به خرید ساعت مچی برای کادوی روز مادر کنید.

ساعت مچی

 

هدیه پول نقد برای روز مادر

اینکه شما به جای هدیه، پول نقد( همان اسکناس های تا نخورده معروف که به دست آوردن آنها از بانک ها کار بسیار سختی است) یا کارت هدیه برای روز زن یا روز مادر به همسرتان یا مادرتان تقدیم کنید به چند عامل بستگی دارد . مثلا برخی مواقع سلیقه او را نمی دانید یا سایز او را بلد نیستید یا می خواهید یک ضدآفتاب برای او بخرید ولی نمی دانید که پوست او چرب است یا خشک و یا از ضدآفتاب رنگی خوشش می آید یا بی رنگ. از طرف دیگر دوست دارید حق انتخاب را به او بدهید تا با پول نقد خود وسیله مورد نظر خود را بخرد. برخی افراد هم کلا پول هدیه گرفتن را دوست دارند.

کارت هدیه

 

تجربه خود من که از ابتدای این مقاله با شما همراه هستم نشان می دهد که همسر من سخت پسند است و اگر من بخواهم برای او هدیه بخرم کار سختی را خواهم داشت و در بسیاری از موارد یا به او پول نقد می دهم و یا او را برای خرید با خود به بازار می برم تا حق انتخاب را به او بدهم.

 

خرید عینک آفتابی برای روز مادر

با توجه به حضور کشور ایران در منطقه ای گرم که دارای آفتاب تیز و سوزان است و بسیاری از مناطق کشور حتی استان های سردسیر دارای آفتاب خطرناک برای پوست و چشم هستند داشتن یک عینک آفتابی یک ضرورت به حساب می آيد. متاسفانه بسیاری از افراد به این وسیله مهم توجهی ندارند. شما می توانید با خرید یک عینک آفتابی که دارای استانداردهای کافی باشد هدیه ارزشمندی را برای روز مادر و یا روز زن برای مادر یا همسر خود تهیه کنید. در خرید عینک آفتابی برای روز مادر به فرم صورت، رنگ پوست، شکل عینک، رنگ عینک و مشخصات شیشه آن دقت کنید. پولاریزه بودن، شماره UV ، جنس فریم، عرض عدسی، وزن، میزان مقاومت لنز در برابر خط و خش از ویژگی های بسیار مهم در خرید عینک آفتابی است.

عینک آفتابی

 

هدیه دادن کتاب برای کادوی روز زن

یک هدیه بسیار ارزشمند که می تواند حتی زندگی یک فرد را تغییر دهد. اگر مادر شما به مطاله علاقه دارد سعی کنید حوزه مطالعاتی مورد علاقه او را پیدا کنید و کتابی در همین حوزه برای او سفارش دهید و به عنوان هدیه روز مادر به او تقدیم کنید. البته می توانید با توجه به سلیقه خودتان و حوزه ای که دوست دارید همسر یا مادرتان نسبت به آن اطلاعاتی بدست آورند نیز برای آنها تهیه کنید. سعی کنید از کتاب هایی که کیفیت کاغذ آنها بالا است و در صورت امکان مترجم و انتشارات خوبی دارند خریداری کنید تا عزیزی که برای او این کتاب را تهیه کرده اید در هنگام مطالعه دچار خستگی چشم نشود و از مطاله آن کتاب لذت ببرد.

هدیه دادن کتاب برای هدیه روز مادر

 

سخن پایانی

انتخاب یک هدیه خاص با توجه به سلیقه مادر یا همسر می تواند شما را به شخصیتی ممتاز در خانواده تبدیل کند. نکات بسیار با اهمیتی که در این مقاله آورده شد به شما این امکان را می دهد تا با رعایت آنها یک هدیه ارزشمند و متناسب با نیاز همسر یا مادر خود خریداری کنید و محبوب قلب او شوید.

در پایان امیدوارم با نکاتی که در مقاله هدیه روز مادر آورده شد به شما کمک کرده باشم تا نفوذ بیشتری در خانواده خود داشته باشید و محبت و عشق در خانواده شما روز به روز بیشتر شود.

 

 

 

مجله گیسومد   WWW.GISOMOD.COM

0/5 (0 نظر)