پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت به قدری مهم است که یک محصول آرایشی مخصوص این کار تولید شده است. چنانچه مواد آرایشی از روی صورت پاک نشوند به مرور زمان پوست دچار آسیب هایی می‌شود که جبران آن کار بسیار زمان بر و در بعضی مواقع غیر ممکن است. به همین دلیل متخصصان پوست یک محصول ویژه را تولید کرده اند تا در انتهای روز مواد آرایشی از روی پوست پاک شوند و در زمان خواب پوست شما به خوبی استراحت کند. نام این محصول میسلار واتر است که در مقاله میسلار واتر چیست به خوبی با آن آشنا می شوید.

شاید تصور کنید استفاده از میسلار واتر خیلی آسان است ولی همین جا یک تابلوی خطر ⚠ به شما نشان می‌دهیم تا بدانید اگر به خوبی با میسلار واتر آشنا نباشید ممکن است پوست خود را به نابودی بکشانید. میسلار واتری که برای پوست چرب مناسب است ممکن است برای پوست خشک مشکل ساز باشد. از طرف دیگر نکات مهمی در هنگام خرید میسلار واتر هست که باید به خوبی آنها را رعایت کنید. چنانچه می خواهید مثل اینفلوئنسرهای معروف اینستاگرام و متخصصان پوست برای خود و دیگران میسلار واتر تهیه کنید از شما دعوت می کنیم تا مقاله میسلارواتر چیست را مطالعه کنید.

 

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر (Micellar water) یک محلول پاک کننده صورت است. با استفاده از میسلارواتر می توان چربی اضافه و آلودگی ها را از روی پوست پاک کرده و پوستی شاداب و نرم داشته باشید. میسلار واتر از میسل ها یا ذرات روغنی تشکیل شده است. میسل ها، کثیفی ها و آلودگی ها را جذب کرده و آنها را از سطح پوست پاک می کنند. از میان پاک کننده های آرایشی میسلار واترها بسیار کامل بوده، زیرا قدرت پاک کنندگی همه محصولات آرایشی را داشته و همه ی قسمت های صورت حتی چشم ها و لب را به خوبی پاک می‌کند و دیگر نیاز نیست که از محصولی جداگانه برای این قسمت ها استفاده شود.

در اکثر مواقع محصولات مراقبت از پوست و پاک کردن آرایش جداست ولی با داشتن میسلار واتر با یک تیر دو نشان می زنید و این محصول ساده و کاربردی هر دو کار را با هم انجام می دهد.

 

از میسلار واتر برای چه نوع پوستی می‌توان استفاده کرد؟

میسلار واتر را می توان برای انواع پوست از جمله پوست نرمال، حساس، خشک و مختلط یا چرب استفاده کرد. در صورتی که بسیاری از محصولات مراقبت پوستی برای همه پوست ها مناسب نیستند. میسلار واتر با خاصیت پاک کنندگی ملایم و مرطوب کنندگی شناخته شده است. این ویژگی‌ها، میسلار واتر را به یک محصول پوستی محبوب در سراسر جهان تبدیل کرده است.

بهترین میسلار واتر نه تنها برای پوستهای حساس به اندازه کافی ملایم است، بلکه نیازی به مالش شدید نیز ندارد. به همین دلیل به نواحی حساس پوست مانند زیر چشم آسیب نمی‌رساند. از همه مهمتر این که، میسلار واتر برای همه‌ی افراد مناسب است؛ حتی کسانی که پوست حساس دارند. اگر شما هم پوست حساسی دارید، باید بدانید که ساختار پاک کنندگی ملایم میسلار واتر به آبرسانی و تغذیه پوستتان کمک می‌کند.

 

نحوه‌ی استفاده از میسلار واتر چگونه است؟

میسلار واتر مانند تمام پاک کننده های صورت باید اولین مرحله از روتین پوستی شما باشد. این محصول را باید با پد آرایشی یا پد پنبه ای توپی استفاده کنید تا تاثیر مثبتش را بگذارد. یک پد پنبه‌ای را به پاک کننده آغشته کرده و روی صورتتان بکشید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که هیچ لکه و رنگ جدیدی روی پد ظاهر نشود. برای پاک کردن آرایش چشم، ابتدا مطمئن شوید که پد را به خوبی به پاک کننده آغشته کرده‌اید.

سپس از روشی که «فشردن و نگه داشتن» نامیده می‌شود، استفاده کنید. کافی است پیش از آن که پلک‌تان را پاک کنید، پد را به آرامی روی پلک‌تان فشار داده و آن را برای چند ثانیه در محل نگه دارید. روش «فشردن و نگه داشتن» به میسل‌ها کمک می‌کند تا مانند آهن‌ربا عمل کرده و آرایش، آلودگی و ناخالصی‌های پوستتان را پاک کنند.

نحوه‌ی استفاده از میسلار واتر چگونه است؟

 

کاربردهای دیگر میسلار واتر چیست ؟

میسلارواتر ها علاوه بر پاک کردن آرایش و آلودگی ها از سطح پوست کارایی های دیگری نیز دارند که می‌تواند روی زیبایی شما تاثیر داشته باشد.

۱- زمانی که در حین آرایش کردن دچار اشتباه شدید و یا وقتی که ریملتان پخش شده است نیازی نیست که کل صورت خود را بشویید و می‌توانید از میسلارواتر استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است یک گوش پاک کن را درون محلول آرایش پاک کن فرو کرده و اشکالات آرایش‌تان را پاک کنید.

۲- حتی در روزهایی که هیچ آرایشی ندارید نیز می‌توانید برای شاداب به نظر رسیدن پوست‌تان از میسلار واتر استفاده کنید.

۳- زمانی که در حال پیاده‌روی هستید یا بیرون از خانه ورزش می‌کنید و روزهایی که تعریق زیادی دارید، برای تمیز کردن ظاهرتان و دور کردن هرگونه آلودگی از سطح پوست‌تان، این محصول را به همراه داشته باشید.

۴- حتی اگر نوعی فعالیت سنگین داشته باشید، میسلار واتر می‌تواند به شما کمک کند که سرحال به نظر برسید.

 

مزایای استفاده از میسلار واتر چیست؟

۱- بعد از استفاده از میسلارواتر به آبکشی و شستشوی صورت نیازی نیست و به آسانی با یک پد سکه ای آغشته به میسلارواتر میتوان چربی و آلودگی را از روی پوست پاک کرد.

۲- چون در ساختار میسلار واتر از مواد شیمیایی سنگین استفاده نشده است، هیچگونه حساسیت و التهابی ایجاد نمی‌کند. در نتیجه میسلار واتر برای پوست‌های چرب انتخاب خوبی می باشد.

۳- میسلار واتر یک محلول لایه بردار نیست و در  ترکیبات خود الکل ندارد. در واقع میسلار واتر بدون الکل بوده و به همین دلیل باعث خشک شدن و التهاب پوست نمی شود. در نتیجه میسلار واتر جزو پاک کننده های ملایم دسته بندی می‌شود.

۴- استفاده از این محصول آسان است و شما در هر شرایطی می توانید از آن استفاده کنید.

 

آیا میسلار واتر برای پوست صورت ضرر دارد؟

یکی از مهمترین سوالات این است که آیا میسلار واتر برای پوست ضرر دارد یا خیر که در این بخش از مقاله میسلار واتر چیست به آن پاسخ دقیقی خواهیم داد. در پاسخ به این سوال باید گفت خیر میسلارواتر آسیبی به پوست نمی رساند. میسلار واتر یک محلول ملایم، فاقد الکل و روغن است. همچنین این محصول بدون هرگونه مواد شیمیایی مضر برای پوست صورت ما است. میسلار واتر مواد صابونی قوی و یا عوامل پاک کننده سنگین ندارد که چربی طبیعی و مفید پوست را از بین ببرد. در نتیجه میسلار واتر باعث خشک شدن پوست صورت و چروک شدن آن نمی شود. در عوض پوست را نرم کرده و به آن هیچ گونه صدمه ای نمی زند.

از طرفی دیگر به دلیل اینکه بهترین میسلار واتر حاوی مواد پاک کننده خیلی قوی نیست، ممکن است که نتواند به خوبی تمام مواد آرایشی موجود بر روی پوست صورت شما را از بین ببرد. به همین دلیل، ممکن است که مجبور شوید پس از استفاده از میسلار واتر، از یک شوینده صورت، پاک کننده صورت، و یا تونر صورت استفاده کنید.

آیا میسلار واتر برای پوست صورت ضرر دارد؟

 

هنگام خرید میسلار واتر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

۱- میسلار واترها معمولا بدون بو هستند اما برخی برندها محصولات عطردار تولید کرده‌اند.

۲- برخی از برندها دارای کمی الکل هستند و برای چشم مناسب نیستند.

۳- برخی از انواع میسلار واتر دارای قدرت پاک کنندگی کمتری هستند و برای پاکسازی آرایش‌های سنگین مناسب نیستند. در عوض برای پاکسازی پوست از کرم‌های سبک روزانه بسیار مناسب هستند.

۴- انواع خاصی از این محصولات چرب هستند و برای پوست‌های چرب مناسب نیستند.

۵- تعدادی از انواع میسلار واتر قابل استفاده روی گردن هم می‌باشند.

 

استفاده از میسلار واتر به چه کسانی توصیه می‌شود؟

به دلیل مواد تشکیل دهنده میسلار واترها که فاقد روغن، الکل و مواد شیمیایی هستند این محصول برای انواع پوست‌ها مناسب است. اما استفاده از آن به افرادی که پوست حساس، خشک، ملتهب یا مستعد جوش دارند بیشتر توصیه می‌شود. همچنین افرادی که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند به دلیل کم بودن میزان رطوبت موجود در هوا می‌توانند از این محلول جهت آبرسانی و جلوگیری از خشکی بیش از حد ناشی از استفاده شوینده‌های نامناسب، استفاده کنند.

 

معروف ترین برندهای میسلار واتر کدامند؟

بهترین برندهای میسلار واتر ایرانی: دافی، دیپ سنس، چلنج، ویتالیر، هیدرودرم، درمالیفت، سینره، شون، درماتیپیک، آموتیا،‌ لافارر، آدرا، کامان

بهترین برندهای میسلار واتر خارجی: بایودرما، گارنیر، نوتروژینا، گلدن رز، سیمپل، لورال

میسلار واتر حاوی عصاره درخت چای و بامبو دیپ سنس مناسب پوست چرب حجم 160 میل

مشاهده قیمت و خرید

 

فرق میسلار واتر با تونر چیست؟

یکی از سوالات رایج و پرتکرار مشتری های گیسومد این است که فرق میسلار واتر با تونر چیست؟ میسلار واتر (Micellar water) یک محلول پاک کننده صورت است که با استفاده از میسلارواتر می توان چربی اضافه و آلودگی ها را از روی پوست پاک کرد. میسلار واتر از میسل ها یا ذرات روغنی تشکیل شده است که این میسل ها، کثیفی ها و آلودگی ها را جذب کرده و آنها را از سطح پوست پاک می کنند.

تونر یکی از اصلی ترین محصولات در روتین پوستی می‌باشد، که بعد از شستشو صورت برای تنظیم ph پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است بعد از پاک کردن و شستشوی صورت، آلودگی ها و یا باقی مانده‌ی آرایش، به طور کامل از روی پوست پاک نشود و این امر به مرور زمان باعث آسیب های پوستی می‌شود که تونر به طور کامل پوست را پاک کرده و موجب تقویت و شادابی پوست می‌گردد.

فرق میسلار واتر با تونر چیست؟

 

سخن پایانی

واقعیت این است که خرید میسلار واتر باید با حساسیت انجام شود تا بدون آسیب رساندن به پوست بتوانیم مواد آرایشی و آلودگی ها را از روی پوست پاک کنیم. متاسفانه برخی از خانم ها تصور می‌کنند که می توانند از هر میسلارواتری که در دسترسشان بود استفاده کنند. در مقاله میسلار واتر چیست به خوبی تمام نکات مربوط به خرید میسلار واتر و مزایای و معایب آن بیان شده است. همچنین طرز استفاده از میسلار واتر گفته شده است تا بتوانید به شیوه درست و اصولی از پوست خود محافظت کنید.

با خواندن این مقاله اطلاعات شما در مورد میسیلار واتر بسیار بالا می رود و می‌توانید بهترین و مناسب ترین میسلار واتر را برای خود انتخاب و خرید کنید. برای مشاهده قیمت میسلار واترهای موجود در سایت گیسومد اینجا کلیک کنید

 

 

منبع: فروشگاه اینترنتی گیسومد (https://gisomod.com)

0/5 (0 نظر)