در قرن های گذشته با توجه به فعالیت افراد در زیر آفتاب، پدیده سوختگی پوست برای بسیاری از افراد بوجود می‌آمد.از این رو انسان ها همیشه به دنبال یک داروی شفابخش برای این مشکل بودند که در دهه های اخیر کرم ضد آفتاب توسط دانشمندان تولید شد. اما بسیاری از افراد به دلیل آشنا نبودن با انواع ضد آفتاب و ترکیبات آن در استفاده از ضدآفتاب دچار مشکلاتی می‌شدند. به همین دلیل در این مقاله به یکی از پرتکرار‌ترین سوالات مشتریان فروشگاه گیسومد یعنی ضد آفتاب بی رنگ چیست پاسخ خواهیم داد. پس برای آشنایی بیشتر با ضد افتاب بی رنگ، مزایا، ویژگی ها و نحوه استفاده از آن این مقاله از گیسومد را از دست ندهید.

 

ضدآفتاب بی‌رنگ چیست؟

ضد آفتاب بی رنگ یکی از انواع ضدآفتاب ها است که از پوست شما در برابر اشعه های مضر محافظت می کند. کرم ضدآفتاب فاقد رنگ در دو صورت ساده و طیف گسترده تولید می شود. ضدآفتاب های ساده تنها در مقابل اشعه UVB از پوست شما محافظت می‌کند، ولی ضد آفتاب بی رنگ طیف گسترده در مقابل هر دو اشعه UVA , UVB از پوست محافظت می‌کند. اما ضدآفتاب های فاقد رنگ قابلیت مقابله با نور مرئی یا نور آبی را ندارند. از آنجایی که ذرات ضدآفتاب بی رنگ خیلی ریز هستند نمی توانند از عوارض بسیار خطرناک نور مرئی یا نور قابل مشاهده جلوگیری کنند. برای مقابله با نور مرئی باید از ضد آفتاب های رنگی که حاوی اکسید آهن هستند استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب بی رنگ

نحوه استفاده از ضد آفتاب بی رنگ همانند ضد آفتاب رنگی می باشد و تفاوتی ندارند ولی در استفاده از ضد آفتاب ها بهتر است که به مقدار کافی یعنی حدود ۲ تا ۳ بند انگشت مصرف کنید. متاسفانه بسیاری از افراد در استفاده از ضدآفتاب خسیس هستند در حالی که وقتی وارد یک رستوران می شوند علاوه بر اصل غذا، انواع سالاد، زیتون، سبزی، ماست و… را سفارش می دهند. در ضمن در استفاده و خرید ضدآفتاب بدون رنگ، به نوع پوست خود دقت کافی را داشته باشید. مثلا افرادی که پوست چرب دارند اگر از ضد آفتاب مخصوص پوست خشک استفاده کنند، چون در آن از چربی بالاتری استفاده می شود موجب بروز لک و جوش و… می شود.

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب بی رنگ

 

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب بی رنگ

سوالی که برای بسیاری پیش می آید این است که کرم ضدآفتاب بدون رنگ چه مزایایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال برخی از مهمترین مزایای ضدآفتاب بی رنگ را در اینجا برای شما آورده‌ایم:

سبک بودن

محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA , UVB

بی رنگ بودن، که یکی از مهمترین مزیت های آن می باشد چون بسیاری از افراد دوست ندارند آثاری از ضد آفتاب برروی پوستشان باقی بماند.

 

انواع کرم ضدآفتاب بی‌رنگ

ضدآفتاب های فاقد رنگ موجود در بازار تنوع زیادی دارند ولی مهمترین دسته بندی آنها بر اساس نوع پوست و نوع محافظت است. انواع ضدآفتاب بی رنگ بر اساس پوست شامل: ضد آفتاب بی رنگ پوست چرب، ضد آفتاب بی رنگ پوست خشک و ضدآفتاب بی رنگ پوست نرمال تقسیم می شوند. بر اساس نوع هم به ضدآفتاب بی رنگ ساده و ضدآفتاب بی رنگ طیف گسترده تقسیم می شوند.

 

ویژگی‌ های یک کرم ضد آفتاب بی‌ رنگ خوب کدامند؟

حتما باید SPF مناسبی داشته باشد. ( SPF مناسب یعنی بالای ۳۰ )

اگر بتواند در مقابل UVA هم از پوست محافظت کند نیز بسیار عالی است. ( طیف گسترده )

باید حجم مناسبی داشته باشد. یعنی با چند بار استفاده تمام نشود و در هر نوبت بتوان به مقدار مناسب از آن را استفاده کرد.

سعی کنید ضد آفتاب بی رنگی که می خرید بیش از ۹ ماه انقضا داشته باشد. اگر این شرایط را داشته باشد جز ضدآفتاب های تازه و با کیفیت محسوب می شود.

باید ضد آب باشد. اگر ضدآفتاب بی رنگ ضد آب نباشد با یک عرق ساده از روی پوست پاک می شود. در اینصورت هم تاثیر خود را از دست می دهد و هم با توجه به نیاز به تمدید های زیاد، هزینه زیادی را برای مصرف کننده ایجاد می کند.

ویژگی‌ های یک کرم ضد آفتاب بی‌ رنگ خوب کدامند؟

 

ترکیبات ضد آفتاب بی رنگ چیست؟

ضدآفتاب های بی رنگ دارای ترکیبات مشابه ضد آفتاب های رنگی می باشند ( به جز رنگدانه ) و شامل فیلترهای شیمیایی همچون آووبنزون، اکسی بنزون، اکتیزالات، هوموسالات، اکتینوکسات می‌باشد. این محصولات آرایشی و مراقبتی به خوبی از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید مراقبت میکند. برخی از ضدآفتاب های بی رنگ به خاطر اینکه هم در مقابل اشعه UVA و هم UVB از پوست ما محافظت می کنند، ضدآفتاب طیف گسترده گفته می‌شوند.

 

نحوه صحیح پاک کردن کرم ضد آفتاب بی رنگ از روی پوست صورت

شستشوی صورت از محصولات آرایشی و بهداشتی در پایان روز و قبل از خواب یک امر کاملا ضروری است که احتمالا شما به اهمیت آن آگاه هستید. اما برخی از روزها صورت خود را میکاپ نمی‌‌کنید و فقط برای محافظت از اشعه‌های مضر از ضدآفتاب استفاده می‌کنید. زمانی که از ضد آفتاب بدون رنگ در طول روز استفاده می کنید بهتر است قبل از خواب طی ۲ مرحله پایین صورت خود را بشوئید:

۱- با شوینده مخصوص پوستتان صورت خود را بشوئید

۲- از یک تونر مناسب برای تنظیم PH پوستتان استفاده کنید

 

خرید ضد آفتاب بی رنگ

برای خرید انواع ضد آفتاب می توانید اینجا کلیک کنید ولی برای راحتی دسترسی شما چند نمونه از ضدآفتاب پوست چرب و خشک را برای شما آورده ایم که می توانید نگاهی به آنها بیندازید.

خرید ضد آفتاب بی رنگ پوست چرب

یکی از نکات مهم در استفاده از ضد آفتاب توجه به متناسب بودن آن با پوست شما می باشد. چنانچه شما پوست چرب دارید حتما باید از ضدآفتاب پوست چرب استفاده کنید. افرادی که پوست چرب دارند به دلیل اینکه میزان ترشح چربی پوستشان زیاد است اگر از ضدافتابی که دارای چربی بالا است استفاده کنند موجب بروز جوش و لک بر روی صورتشان می شود.

 

ضد آفتاب و ضدجوش بی رنگ درماتیپیک SPF50 مناسب پوست چرب و جوش دار حجم 40 میل

ضد آفتاب و ضدجوش درماتیپیک SPF50 مناسب پوست چرب و جوش دار حجم 40 میل

 

کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF50 درمالیفت مخصوص پوست چرب 40 میلی لیتر

کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF50 درمالیفت مخصوص پوست چرب 40 میلی لیتر

 

کرم ضد آفتاب بی رنگ فاقد چربی شون SPF50 مخصوص پوست چرب حجم 50 میل

کرم ضد آفتاب بی رنگ فاقد چربی شون SPF50 مخصوص پوست چرب حجم 50 میل

 

کرم ضد آفتاب SPF 50 بدون رنگ سینره مخصوص پوست چرب حجم ۵۰ میل

کرم ضد آفتاب SPF 50 بدون رنگ سینره مخصوص پوست چرب حجم ۵۰ میل

 

 

خرید ضد آفتاب بی رنگ پوست خشک

ضد آفتاب های پوست خشک دارای چربی بالاتری هستند تا بتوانند از خشکی پوست شما جلوگیری میکند. خرید ضد آفتاب پوست خشک بهترین گزینه برای افراد پوست خشک است تا بتوانند بدون دغدغه از پوست خود در برابر اشعه های مضر آفتاب مراقبت کنند.

 

کرم ضد آفتاب SPF60 بدون رنگ سینره مخصوص پوست نرمال تا خشک حجم ۵۰ میل

کرم ضد آفتاب SPF60 بدون رنگ سینره مخصوص پوست نرمال تا خشک حجم ۵۰ میل

کرم ضدآفتاب بی رنگی SPF 60 مای مخصوص پوست نرمال و خشک حجم ۵۰ میل

کرم ضد آفتاب بی رنگی SPF 60 مای مخصوص پوست نرمال و خشک حجم ۵۰ میل

 

کرم ضدآفتاب SPF50 پیکسل مناسب پوست خشک و حساس حجم 50 میل

کرم ضد آفتاب SPF50 پیکسل مناسب پوست خشک و حساس حجم 50 میل

 

کرم ضدآفتاب بی رنگ SPF50 درمالیفت مخصوص پوست معمولی و خشک 40 میلی لیتر

کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF50 درمالیفت مخصوص پوست معمولی و خشک 40 میلی لیتر

ضد آفتاب بی رنگ برای چه نوع پوستی مناسب است؟

ضدآفتاب بی رنگ برای انواع پوست قابل استفاده است. در بازار ضدآفتاب بدون رنگ برای انواع پوست به سادگی در دسترس است و شما می توانید متناسب با نوع پوستتان اقدام به خرید ضدآفتاب کنید. اگر پوست چربی دارید بهتر است اقدام به خرید ضد آفتاب بی رنگ پوست چرب کنید و چنانچه پوست شما خشک است خرید ضد آفتاب بی رنگ پوست خشک را به شما توصیه می کنیم.

 

حداقل SPF ضدآفتاب بی رنگ چقدر باشد؟

ضدآفتاب های موجود در بازار از SPF15 شروع می‌شوند ولی طبق نتایج مطالعات متخصصین پوست برای محافظت کامل از پوست باید از ضد آفتاب با SPF30 به بالا استفاده شود. در نتیجه بهتر است از ضدآفتاب رنگی SPF30 به بالا استفاده کنید. اگر علاقه دارید در مورد اس پی اف اطلاعات بیشتری را بدست بیاورید می توانید به مقاله SPF چیست؟ مراجعه کنید.

حداقل SPF ضدآفتاب بی رنگ چقدر باشد؟

آیا ضد آفتاب بی رنگ می تواند نور مرئی را دفع کند؟

خیر. از آنجایی که ذرات ضد آفتاب بی رنگ بسیار ریز هستند که جذب پوست می شوند نمی تواند نور مرئی را دفع کند. برای جذب نور مرئی باید از اکسید آهن استفاده شود که دارای اندازه بزرگ است و بر روی پوست رد آن باقی می‌ماند. در نتیجه اگر از ضد آفتاب رنگی استفاده نمی کنید باید بدانید که ضد آفتاب فاقد رنگ از پوست شما در برابر نور مرئی یا نور آبی محافظت نمی کند.

 

سخن پایانی

برای خرید ضد آفتاب بدون رنگ باید بدانیم که این ضدآفتاب چه ویژگی هایی دارد و اگر پوست شما چرب است می‌توانید از این ضدآفتاب استفاده کنید یا خیر؟ نحوه صحیح استفاده از ضدآفتاب فاقد رنگ و مهم ترین ویژگی‌های آن، از دیگر موارد مهمی است که در این مقاله به آن پاسخ داده ایم. اگر قصد استفاده از ضدآفتاب بی رنگ را دارید ولی نمی‌دانید که آیا این ضدآفتاب برای شما مناسب است یا خیر حتما این مقاله از فروشگاه گیسومد را مطالعه کنید، چون به تمام سوالات شما با دقت و حوصله پاسخ داده ایم.

 

برای مشاوره رایگان خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و هرگونه سوال در مورد ضدآفتاب بی رنگ می توانید از طریق واتساپ شماره 09307690185 📞 با مشاوران گیسومد در ارتباط باشید.

 

خوشحال می شویم اگر تجربه استفاده از ضدآفتاب بی رنگ را از طریق ارسال نظر در قسمت پایین با ما به اشتراک بگذارید.👇👇👇

 

 

منبع: فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی گیسومد

 

0/5 (0 نظر)