بسیاری از افراد به صورت صحیح از ضد آفتاب استفاده می کنند ولی اصلا به پاک کردن ضد آفتاب در پایان روز  اهمیت کافی نمی دهند. اگرچه استفاده از ضد آفتاب مهم است ولی پاک کردن ضد آفتاب در پایان روز نیز بسیار اهمیت دارد. در این مقاله از گیسومد با هم یاد می گیریم که آیا شستن ضد آفتاب مهم است؟ چگونه به صورت اصولی ضد آفتاب را از روی پوستمان پاک کنیم؟ و ۷ نکته طلایی در مورد استفاده از ضد آفتاب که امیدواریم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

آیا باید ضد آفتاب را شست؟

ضد آفتاب نیز همانند مواد آرایشی باید در پایان روز از روی صورت پاک شود. ضدآفتاب ها به گونه ای تولید می شوند که بتوانند در طول چند ساعت از پوست صورت و بدن محافظت کنند. از این رو پاک کردن این ترکیبات از روی پوست اگر چه کمی سخت است ولی بسیار واجب است. در نتیجه شستشوی ضد آفتاب در پایان روز موجب حفظ سلامت پوست شما خواهد شد.

 

اگر ضد آفتاب را نشوییم چه آسیبی به پوستمان میرسد؟

عدم شستشو یا شستشوی نامناسب ضد آفتاب قبل از خواب موجب مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه می شود. دلیل این موضوع این است که وقتی از ضد آفتاب استفاده می کنیم به خاطر رطوبت و چربی که دارد موجب جذب گرد و غبار در طول روز بر روی پوست می شود و عدم پاکسازی این مواد از روی پوست موجب می شود تا منافذ پوست بسته شوند و به مرور زمان باعث ایجاد آکنه و جوش شوند. مخصوصا اگر پوست چرب و آکنه ای دارید به پاک کردن ضد آفتاب در پایان روز بسیار اهمیت دهید تا از بروز آسیب های بیشتر به پوستتان جلوگیری کنید.

اگر ضد آفتاب را نشوییم چه آسیبی به پوستمان میرسد؟

 

چطوری کرم ضد آفتاب را از روی صورت پاک کنم؟

بسیاری از افراد در پایان روز و قبل از خوابیدن روتین پوستی خود را انجام می دهند و در نتیجه مواد آرایشی که استفاده کرده اند به همراه ضدآفتاب را از رو پوست صورت خود پاک می کنند. ولی در اینجا ما شرایطی را در نظر گرفته ایم که اگر از مواد آرایشی  استفاده نکرده اید و فقط برای محافظت از پوست صورتتان از ضد آفتاب استفاده کرده اید چگونه پاک کردن ضد آفتاب در پایان روز را انجام دهید؟

مرحله اول:

اولین مرحله چگونه پاک کردن ضد آفتاب در پایان روز استفاده از یک میکاپ ریمور مناسب است. (میکاپ ریمور (Makeup Remover) یا آرایش پاک کن ها در فرمول های مختلفی تولید می شوند و می توانند بدون از بین بردن روغن های طبیعی پوست، آرایش و ضدآفتاب را پاک کنند. از جمله بهترین نمونه های آرایش پاک کن ها، میسلار واتر ها هستند که ترکیبی از قطرات معلق روغن در آب هستند.)

میسلار واتر به خاطر روغنی که دارد مستقیما مواد آرایشی و ضد آفتاب را از روی پوست شما پاکسازی می کند.

 

میسلار واتر آبرسان چلنج مناسب انواع پوست حجم 250 میل

مرحله دوم

در این مرحله ی پاک کردن ضد آفتاب، از شوینده صورت استفاده کنید. پاک کننده صورت وظیفه از بین بردن عرق، گرد و خاک، سبوم، آلودگی ها و سایر ناخالصی ها را دارد. این آلودگی ها موجب مسدود شدن منافذ پوست می شوند. به این ترتیب در مرحله اول ضد آفتاب را از روی پوست پاک می شود و در مرحله دوم آلودگی های پوست پاکسازی می شود.

 

ژل شستشوی صورت Dermo Wash هیدرودرم مخصوص پوست های چرب، جوشدار و آكنه ای حجم 150 میل

مرحله سوم

سومین مرحله از چگونه پاک کردن ضد آفتاب در پایان روز به استفاده از تونر اختصاص دارد. دلیل استفاده از تونر در مرحله سوم پاک کردن ضد آفتاب از روی صورت این است که پس از پاکسازی آرایش و شستشوی صورت PH پوست تغییر می کند. از آنجایی که PH پوست در حالت طبیعی در محدوده اسیدی قرار دارد با انجام مراحل ۱ و ۲ به سمت قلیایی شدن می رود. با استفاده از تونر مجددا PH پوست را اسیدی می کنیم تا از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کرده باشیم. ( PH پوست عددی نزدیک به ۷/۴ و در محدوده اسیدی می باشد.)

تونیک پاک کننده و آبرسان پوست نوتروژینا حاوی عصاره زردچوبه حجم 125 میل

۷ نکته طلایی درباره ضد آفتاب

امروزه استفاده از ضد آفتاب ها توسط تمامی متخصصان پوست و بیوتی بلاگر ها و بیوتی تراپیست ها توصیه می شود. به همین دلیل برای استفاده از ضد آفتاب باید نسبت به شناخت آن تلاش کنیم. شناخت ضد آفتاب به شما کمک خواهد کرد تا بمتناسب با پوستتان بهترین ضد آفتاب را انتخاب کنید. برای آشنایی با ضد آفتاب و انواع آن بهتر است مطالعه لازم را داشته باشید تا بهترین انتخاب را برای پوست خودتان باشید. به طور خلاصه ۷ نکته بسیار مهم در استفاده از ضد آفتاب شامل موارد زیر هستند:

۱- سعی کنید ۱۵ الی ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید تا به خوبی جذب پوستتان شود.

۲- در تمامی روزها حتی زمانی که هوا ابری است اشعه های مضر خورشید به پوست ما آسیب می رسانند. پس ضد آفتاب باید در تمامی روزهای سال استفاده شود.

۳- به میزان ۲ انگشتتان از ضد آفتاب استفاده کنید. در استفاده از ضد آفتاب خسیس نباشید.

۴- از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که هم شامل UVA و هم شامل PA باشند.

۵- گوش ها و گلو را در استفاده از ضد آفتاب هیچگاه فراموش نکنید.

۶- اگر می خواهید ضد آفتاب به صورت کامل از پوستتان محافظت کند، تمدید ۲ ساعته آن را فراموش نکنید.

۷- برای استفاده از ضد آفتاب به نوع پوست خود دقت کنید. افرادی که پوست چرب دارند باید از ضد آفتاب مخصوص پوست چرب استفاده کنند وگرنه احساس سنگینی بر روی پوست خود دارند و پس از مدتی صورت آنها جوش می زند.

 

سخن پایانی

پاک کردن ضد آفتاب همانند پاک کردن آرایش بسیار مهم است. از آنجایی که ضد آفتاب ها بخصوص ضد آفتاب های ضد آب و ضد تعریق دارای روغن هستند باید از پاک کننده های آرایش مثل میسلار واتر استفاده کرد. ضد آفتاب ها می توانند موجب مسدود شدن منافذ پوست شوند و مشکلات پوستی مثل جوش و آکنه را. برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید چگونه پاک کردن ضد آفتاب در پایان روز را به صورت اصولی یاد ب بوجود بیاورند. در این مقاله آموزش گام به گام پاک کردن ضد آفتاب را با هم آموزش دیدیم که امیدواریم با انجام آنها پوستی زیباتر و شاداب تر داشته باشید.

 

 

منبع: فروشگاه اینترنتی گیسومد

0/5 (0 نظر)